В Чечне обнаружили яйца динозавров (2)

Наука | 15 апреля 2012 года, 21:16

40 окаменелых яиц динозавров были найдены в высокогорном Шаройском районе республики. Специалисты считают, что примерный возраст сенсационной находки составляет 60 миллионов лет, пишет uznayvse.ru.

В истории Чечни это первое подобное открытие в геолого-географической области. Региональные СМИ Северного Кавказа будут подробно освещать дальнейшие события, связанные с находкой, а пока известно следующее: яйца динозавров находились в осадочных породах аллювиальных равнин морских бассейнов среднеюрского периода.

По предположениям ученых, кладка могла принадлежать травоядным животным.

Фото: с сайта wikipedia.org

picture necklace4 года назад
Brides wedding shoes are as important picture necklace as the wedding dress, although they swarovski store are often thought about last. Finding heart of the ocean pendant the perfect style, color and design is the heart of the ocean real of wedding shoes can be a challenge. heart charm Many different things have to be considered, liquid silver necklace including whether the bride wants to wear killer heels or sensible wedding flats.
Christian Louboutin mary jane pumps4 года назад
Tourbillon is considered as the most Christian Louboutin mary jane pumps challenge in the mechanical watch, Christian Louboutin suede boots which can reduce the error caused by louboutin shoes sale uk gravity. Can you believe it? A rotating cheap Christian Louboutin carriage is the most important part of the tourbillon watches.